10 клас

  Покликання на онлайн урок з англійськоі мови (парний урок у четвер):

   https://meet.google.com/meo-ascg-ewh                                            

Посилання на електронний підручник "Англійська мова.10 кл. М.А.Нерсисян, А.О.Піроженко:

https://drive.google.com/file/d/1NGhydUePwOkkaUOxwiBbfA3ZXEVOz3Wi/view?usp=drive_link


                                          November, 14

                                          Classwork

                                           Lesson 1

 The theme: The theme: Unit 2. People and Community. Розділ 2. Люди та спільнота.

The subtopic:   People in your life.  Стосунки з товаришами.                              

                                                Plan

1. Review of materials taught at previous lesson "Family matters": revise the vocabulary and check yourself! Do vocabulary Quiz.

 2.Vocabulary revision: words, describing people and their role in the life of a person and  idioms; do task 2, p.52 (in writing); tasks 3-4, p,52 (orally).

3. Reading Comprehension: read Disney stories of friendship in task 5, p. 53 and match the definitions in task 6, p. 54  (orally)  and do task 7, p.54 (in writing).                                          

                                                 Lesson 2

The theme: Unit 2. People and Community. Розділ 2. Люди та спільнота.

The subtopic: Grammar: adjectives ending -ed; -ing;

                                               Plan

1. Review of grammar material taught at the previous lesson about "Narrative Tenses". Grammar Quiz. 

2. Grammar work:  a)Look through the videopresentation "Adjectives" for the link below: 

https://drive.google.com/file/d/15AtAMv3j9ewJBt2wEz5nZn1YcxWiCLOV/view?usp=sharing

b) read the rule on page 54 and do task 8, p. 54 (in writing) and task 9, p.55 (orally);

3. Hometask: do task 12, p.55 (in writing: описати дружні стосунки з вашою подругою або другом, включаючи пам'ятні події вашої дружби. Обсяг 10-12 речень. Скористайтесь поданим планом як підказкою).


                                         November, 7

                                           Classwork

                                            Lesson 1

The theme: The theme: Unit 2. People and Community. Розділ 2. Люди та спільнота.

The subtopic:  Family matters. Родинні стосунки.                         

                                                Plan

1. Review of material taught at the previous lessons about  person's advice to dress for the different occasions (pupils' stories or presentations).

2.Vocabulary revision: kind of family; relatives; relationships; idioms:

Stepsister/half-sister – зведена сестра; Stepbrother/ half-brother – зведений брат; Stepmother – мачуха; Stepfather - вітчим; Sister-in-law – невістка; Brother- in-law – шурин, свояк, брат дружини; Godfather – кум;Godmother –кума; Father-in-law – свекор; Mother-in-law – свекруха; Distant relative – далекий родич; Siblings – брати і сестри; Fiancee – наречена; Fiance – наречений; Spouse - подружжя

 do tasks 1-4, p.48 (orally); task 5-7, p,49 (in writing, shortly)

3. Reading Comprehension: read the text about the order of birth, try to find your description and match descriptions to the order of birth in  task 11, p. 50 (orally)  and do task 12, p.50 (in writing: "true" or "false").

                                                 Lesson 2

The theme: Unit 2. People and Community. Розділ 2. Люди та спільнота.

The subtopic: Grammar. Narrative Tenses.

                                                  Plan

1. Review of lexical material taught at the previous lesson. Vocabulary Quiz. 

2. Grammar work:  read the rule from "Grammar Bank" on page 51 and  do the task 13, p.51 (orally); 

3. Hometask: do task 14, p.51 (in writing: доповнити речення правильною часовою формою дієслів, розкривши дужки, щоб отримати дві історії з життя людей).


                                            October, 24

                                             Classwork  

                                               Lesson 1

The theme: The theme: Unit 2. People and Community. Розділ 2. Люди та спільнота.

The subtopic: Following Fashion. Слідуємо моді.

                                                Plan

1. Review of material taught at the previous lesson about  persons' appearance and traits of character. Vocabulary Quiz. 

2.Vocabulary revision: pieces of clothing; style of clothing; fashion idioms; do tasks 2,3, p.44 (orally); task 4, p,44 (in writing)

3. Reading Comprehension: read article about expressing a personality through clothes and match the passages in  task 6, p. 45 (orally)  and do task 7, p.46 (in writing).

                                                      Lesson 2

The theme: Unit 2. People and Community. Розділ 2. Люди та спільнота.

The subtopic: Grammar. Adverbs. Граматика: вживання прислівників.

                                                  Plan

1. Review of grammar material taught at the previous lesson. Grammar Quiz. 

2. Grammar work:  a)Look through the videopresentation "Adverbs" for the link below:

https://drive.google.com/file/d/1n1H3wS0NZt4eyUGWFfCgYDJHodtsXdLO/view?usp=sharing

b) read the rule on page 46 and  do the task 9, p.47 (orally); 

3. Listening Comprehension. Listen to the recording in task 12, p. 47 and do task after listening:

https://drive.google.com/file/d/1_zXwl2vyydTXss-ebnhS9VqJVLQABdjJ/view?usp=sharing

4. Hometask: do task 13, p.47 (in writing: письмово дати поради щодо дрескоду для поданих 5 подій. Обсяг 10-12 речень Можно зробити презентацію).


                                            October, 17

                                              Classwork                                

                                                Lesson 1

The theme: Unit 1. Lifestyle and Wellness. Розділ 1. Спосіб  життя та оздоровлення.

The subtopic: Thematic Assessment on the topic " Lifestyle and Wellness".

                                       Plan

1. Review of material taught at the previous lessons about  pupils' past habits and routines. 

2. Vocabulary and grammar quizes. Guessing Games.

3. Thematic Assessement on the topic "Lifestyle and Wellness".

                                                  Lesson 2

The theme: Unit 2. People and Community. Розділ 2. Люди та спільнота.

The subtopic: The way you are. Особистість та її характер.

                                                    Plan

1. Vocabulary work: a) revise the words adjectives and nouns to describe the people: tasks 1-2, p. 40 (in writing); b) read  task 3, p.40 and do task 4, p.40 (orally).

2. Reading Comprehension: a) write down new words from task 8 on page 41-42 into your vocabularies and learn them by heart: 

strong-willed - вольовий; fragile - тендітний; greedy - жадібний; lavish - щедрий; thrifty - ощадливий; trustworthy - надійний; self-reliant - самостійний; intuitive - зрозумілий; decisive - рішучий; agressive - агресивний; determined - рішучий; confident - впевнений; harsh - жорстокий; willful - навмисний; capricious - примхливий ; cruel - жорстокий; cunning - хитрий; gentle - ніжний;  good-mannered - вихований.

3. Grammar work: a) Adjective Order (порядок прикметників в реченні): правило, с. 43; do task 11, p. 43 (in writing).

b) вживання слів: look/ look like/ look alike/ be like: (правило, с. 41):  do tasks 5-6 , p.41 (orally).

4. Hometask: do task 12, p.43 (описати відомих людей на малюнках, використовуючи якомога більше вивчених прикметників та їх правильний порядок в реченні).


                                           October, 10

                                           Classwork

                                            Lesson 1

The theme: Unit 1. Lifestyle and Wellness. Розділ 1. Спосіб  життя та оздоровлення.

The subtopic: Revision. Узагальнення вивченої теми.

                                          Plan

1. Review of material taught at the previous lessons about Olympic Games-24 and Paralympic Games-24 Ukrainian winners(pupils' stories or presentations); 

2. Vocabulary and grammar quizes. Guessing Games.

3. Practice: do task 2, p. 34 (in writing); task 5, p.35 (orally).

4. Hometask:  revise the words and grammar rules; prepare for thematic assessement.

                                                  Lesson 2

                           Робота в асинхронному режимі.


                                    October, 3

                                   Classwork 

                                       Lesson 1

The theme: Unit 1. Lifestyle and Wellness. Розділ 1. Спосіб  життя та оздоровлення.

The subtopic: Sport events. Paralympics. Спортивні події. Паралімпійські ігри.

                                                 Plan

1. Review of grammar material taught at the previous lessons: "used to/ would/past simple"  . Grammar Quiz.

2. Vocabulary work: do task 4 , p. 31 (in writing); task 5, p.32 (orally)

3. Reading Comprehension: read  task 1, p. 30-31  and do task 3, p.31 (orally).

                               Lesson 2

The theme: Unit 1. Lifestyle and Wellness. Розділ 1. Спосіб  життя та оздоровлення.

The subtopic: Revision. Healthy Lifestyle. Повторення. Здоровий спосіб життя.

                                                   Plan

1. Vocabulary revision. Review of  material taught last school years on the topic: "Healthy Lifestyle". Vocabulary Quiz.

2. Grammar work:  Look through the videopresentation "Use of prepositions" for the link below:

https://drive.google.com/drive/folders/1QH7Xmvd-o47a4o_4UtAj4w0K9QIrdazh?usp=sharing

3. Practice: read the rule on page 32 and  do the task 6, p.33 (orally); task 7, p. 33 (in writing).

4. Hometask: revise the words and grammar rules; do task 8, p. 33 (письмово: скласти повідомлення (10-12 речень) про  одного з українських паралімпійських спортсменів: декілька фактів з його біографії; досвід у спорті; нагороди; секрет успіху у спорті та поради для кожного як стати чемпіоном, маючи вади здоров'я). Можно підготувати презентацію. 


                                   September, 26 

                                      Classwork

                                        Lesson 1

The theme: Unit 1. Lifestyle and Wellness. Розділ 1. Спосіб  життя та оздоровлення.

The subtopic: Live Well. Здоровий спосіб життя.

                                                 Plan

1. Review of grammar material taught at the previous lessons: "Countable and Uncountable Nouns. Quantifiers with nouns". Grammar Quiz.

2. Vocabulary work: write down new words from task 1 on page 26-27 into your vocabularies and learn them by heart: 

a boot camp - навчальний табір; a band-aid - пластир; a fad - мода; get out of the habit - позбуватись звички; cut back on - скоротити; hang out with friends - гуляти з друзями;sleep late - просипати; rush out - поспішати; nod off - кивати; recreation centre -база відпочинку; get into - потрапляти, зв'язуватись з чимось; switch to - перейти; kick a habit - позбуватись звички; add up - додавати, прибавляти; take it - виносити, терпіти; keep up - продожувати; go off - спрацьовувати; sleep in - просипати. 

3. Reading Comprehension. Read the texts about people who dared to bring a change into their lives in task 1 on pages 26-27, try to understand and do task 2, p. 27 (orally); task 3, p.27(in writing) (доповни таблицю за змістом прочитаного оповідання). 

                                          Lesson 2

The theme: Unit 1. Lifestyle and Wellness. Розділ 1. Спосіб  життя та оздоровлення.

The subtopic: Grammar revision: "used to/ would/past simple"  

                                                      Plan

1. Grammar work:  Look through the videopresentation "used to/would/past simple" for the link below:

https://drive.google.com/file/d/1-dcIsdXQbkGzKslV3otLEkyd0_GlyLLm/view?usp=sharing

2. Practice: read the rule on page 28 and  do the task 4, p.28 (orally); task 5, p. 28 (in writing).

3. Hometask: revise the words and grammar rules; do task 6, p. 28 (письмово: вибрати 10 нових слів (синій колір)  із в.1, с.26-27 та скласти з ними речення про ваші минулі звички дитинства ).


                                     September, 19

                                        Classwork

                                         Lesson 1

The theme: Unit 1. Lifestyle and Wellness. Розділ 1. Спосіб  життя та оздоровлення.

The subtopic: You are what you eat. Ти є те, що споживаєш. 

                                                  Plan

1. Grammar review: Past Tenses: Present Perfect and Past Simple. Grammar test.

2. Vocabulary work:  a) do tasks 1-2 , p. 22 (orally); tasks 3-4, p.22 (in writing)

3. Reading Comprehension: read  task 6, p. 23  and do task 7, p.23 (in writing: "true' or "false").

                                  Lesson 2

The theme: Unit 1. Lifestyle and Wellness. Розділ 1. Спосіб  життя та оздоровлення.

The subtopic: Grammar revision: Countable and Uncountable Nouns. Quantifies with nouns. Злічувані та незлічувані іменники. Кількісний показник іменників.

                                                      Plan

1. Grammar work: a) Look through the videopresentation about  сountable and uncountable nouns for the link below:

https://drive.google.com/file/d/1EQX0vY2EF33g7aBiJMiFAl5e48gs6JX5/view?usp=sharing

b) Read the rule on page 24 and  do the task 10, p.24 (orally).

2. Practice: practise quantifiers we usually use with food and drinks and read task 12, p.25 and restore a shopping list from Tom's mother.

3. Hometask: revise the words and grammar rules; do task 12, p. 25 (in writing).


                                       September, 12

                                        Classwork

                                         Lesson 1

The theme: Unit 1. Lifestyle and Wellness. Розділ 1. Спосіб  життя та оздоровлення.

The subtopic: What's your talent? Grammar revision: gerund and infinitive.

                        Особистість та її якості.  Граматика: повторення.

                                               Plan

1. Grammar review: Present Tenses. Grammar test.

2. Reading Comprehension: a)do task 1, p. 14 (in writing);

b) Work in groups: do task 3, p. 14-15 (orally).

3. Grammar revision: Gerund and Infinitive: a) the rule on p.16;

     b) do task: 5, p.16(orally); task 6, p.16 (in writing) 

                                                      Lesson 2

The theme: Unit 1. Lifestyle and Wellness. Розділ 1. Спосіб  життя та оздоровлення.

The subtopic: Achieving in Victory. Спортивні досягнення. Роль спорту в житті суспільства та особистості.

                                                     Plan

1. Grammar review: Past Tenses: Present Perfect and Past Simple. Grammar test.

2. Vocabulary work: a) do tasks 1-2 , p. 18 (orally); 

b) write down new words from task 3 on page 18 into your vocabularies and learn them by heart: 

supporter - прихильник; той, хто підтримує та вболіває за команду або когось одного; scoreboard - табло; runner-up - друге місце в змаганнях; amateur - аматорський, любительський; stamina - витривалість, життєздатність; set of rules - перелік правил змагань; to qualify for - кваліфікуватись до складу змагань; a cup - кубок.

3. Grammar work. Present Perfect vs Present Perfect Continuous. Revision.

    a) read the rule from  "Grammar Bank" on p.20;

    b) do task 9, p. 21 (orally);

4. Hometask: learn the words and grammar rules; do task 9, p. 21 (shortly; in writing): письмово скласти оповідання  про Олімпійські ігри 2024 (10-12 речень).


                                       September, 5

                                          Classwork

                                           Lesson 1

 The theme: Starter. A Day in the life of a teenager. Grammar Revision: present tenses

 Вступ. Повторення. День із життя підлітка. Граматика. Повторення: теперішні часи.

                                        Plan

1. Vocabulary revision. Review of  material taught last school years on the topic: "Doing Chores" and "Householding Duties". Do task 1, p.5; and task 10, p.8 (orally).

2. Reading Comprehension. Do task 2, p. 5-6 and do task 3 (in writing).

3. Grammar revision. Present Tenses. Grammar Ouiz.

4. Listening Comprehension. Listen to the recording in task 7, p. 7 and do task 8, p.7 after listening ("true' or 'false').

                                                 Lesson 2

The theme: Unit 1. Lifestyle and Wellness. Розділ 1. Спосіб  життя та оздоровлення.

The subtopic: Fantastic Experiences. Grammar revision: past tenses.

  Підтема: Фантастичний життєвий досвід. Граматика. Повторення: минулі часи.

                                               Plan

1. Vocabulary  revision. Review of  material taught last school years on the topic: "Summer Holidays and impressions".

2. Grammar revision. Past Tenses. Grammar Ouiz.

3. Listening Comprehension. Listen to the interview with reporter in task 9, p.13, try to understand and do task 9, p.13 (in writing) and task 10, p.13 (orally).

4. Hometask: revise the words and grammar rules; do task 12, p. 13 (in writing: письмово скласти по 2-3 речення для кожної категорії зі свого життєвого досвіду. Обсяг 10-12 речень).



                                                  

Немає коментарів:

Дописати коментар