Покликання на онлайн урок з англійськоі мови (парний урок у четвер):
https://meet.google.com/meo-ascg-ewh
Посилання на електронний підручник "Англійська мова.10 кл. М.А.Нерсисян, А.О.Піроженко:
https://drive.google.com/file/d/1NGhydUePwOkkaUOxwiBbfA3ZXEVOz3Wi/view?usp=drive_link
January, 16, 2025
Classwork
Lesson 1
The theme: Unit 3. Art and Media. Розділ 3. Мистецтво та ЗМІ.
The subtopic: Art and Artists. Мистецтво і художники.
Plan
1. Vocabulary work: write down new words denoted the genres of art from task 1 on page 70 into your vocabularies and learn them by heart:
still life - натюрморт; history painting - історичний живопис; portrait - портрет; landscape - пейзаж; seascape - морський пейзаж; townscape - міський пейзаж; genre painting - жанровий живопис; masterpiece - шедевр.
2. Reading Comprehension. Read the article about famous Ukrainian artist - Kateryna Bilokur in task 4 on pages 71-72, try to understand and do task 5, p. 72 (orally: "true/false" sentences); .
Lesson 2
The theme: The theme: Unit 3. Art and Media. Розділ 3. Мистецтво та ЗМІ.
The subtopic: Grammar revision. Compound nouns. Складні іменники.
Plan
1. Grammar work: read the rule about "Compound nouns" from "Grammar Bank" on page 73 and do tasks 8-10, p. 73 (orally and in writing).
2. Listening Comprehension. Listen to the recording about pop art in task 6, p. 72 and do tasks 6-7, p.72 (in writing) after listening:
https://drive.google.com/file/d/1MF3A5WzSF3dG2FGNfVBw5_S8BQqCbidw/view?usp=sharing
3. Hometask: learn the words and grammar rule; do task 12, p. 73 (письмово: обрати картину любого видатного художника та описати її, використовуючи план до опису та вивчені слова).
December, 26
Classwork
1 lesson
The theme: Control Work # 1 for the I semester:
c) Writing:
Plan
1. Do the writing test online.
2. Speaking (I group).
2 lesson
The theme: Control Work # 1 for the I semester:
d) Speaking:
Plan
1. Вибрати одну запропоновану тему, та розказати на уроці при ввімкненій камері. Обсяг 15 речень обовʼязково, можно і більше.
Теми для семестрової контрольної роботи з говоріння:
1. A day in the life of a teenager. Daily and weekly chores and life principles.
2. Personal characteristics: special talents,skills and qualities. Hobby and pastime activities.
3. Healthy lifestyle: healthy and unhealthy habits, pieces of advice how to be healthy.
4. Fashion as a self-expression: must-have wardrobe items; dressing for different occasions.
5. Family and friends relationship: the role of these people in your life.
6. Teens and society. Social influence on teenagers.
2. Hometask: revise the words and grammar rules; topics for speaking.
19 грудня 2024 - робота в асинхронному режимі.
December, 12
Classwork
1 lesson
The theme: Control Work # 1 for the I semester:
a) Listening Comprehension:
Plan
1. Listen to the story twice.
2. Do the tasks after listening.
2 lesson
The theme: Control Work # 1 for the I semester:
b) Reading Comprehension:
Plan
1. Read the story and do the tasks.
2. Hometask: prepare for control work # 1 for the I semester in c) Writing.
December, 5
Classwork
Lesson 1
The theme: Unit 2. People and Community. Розділ 2. Люди та спільнота.
The subtopic: Revision. Узагальнення вивченої теми.
Plan
1. Review of material taught at the previous lessons. Vocabulary revision.
2. Practice: do tasks A, B, C on page 68.
Lesson 2
The theme: Unit 2. People and Community. Розділ 2. Люди та спільнота.
The subtopic: Thematic Assessment on the topic " People and Community".
Plan
1. Review: vocabulary and grammar work.
2. Reading and speaking: тренувальні вправи на повторення вивченого матеріалy усно та письмово.
3. Do vocabulary-grammar test online.
4. Hometask: revise the words and grammar rules;
November, 28
Classwork
Lesson 1
The theme: Unit 2. People and Community. Розділ 2. Люди та спільнота.
The subtopic: Teens in society. Підлітки: права та обов'язки.
Plan
1. Review of materials taught at previous lesson "People in your life": revise the vocabulary and check yourself! Do vocabulary Quiz.
2.Vocabulary revision: words, denoting types; functions of communities; do task 3, p.60 (in writing); task 1-2, p,60 (orally).
3. Reading Comprehension: a) words and word-combinations (from task 7, p. 61-62) to learn:
an abandonment - занедбаність; guardianship - опіка; parenthood - батьківство; out of wedlock - поза шлюбом; to be embarrassed about - бути збентеженим чимось; to be abandoned - бути покинутим; to deteriorate - погіршувати; wedlock - одруження, шлюб; to be adopted - усиновлений; donations - пожертви.
b) read the text about childabandonment in task 7, p. 61-62 and do task 9, p. 62 (orally).
Lesson 2
The theme: Unit 2. People and Community. Розділ 2. Люди та спільнота.
The subtopic: Grammar: Linking words and phrases. Сполучні слова та вислови.
Plan
1. Review of grammar material taught at the previous lesson about "Modal verbs of advice". Grammar Quiz.
2. Grammar work: read the rule about "Linking words and phrases" from "Grammar Bank" on page 62 and do task 10, p. 63 (orally).
3. Listening Comprehension. Listen to the recording in task 4, p. 61 and do task 5, p.61 (in writing) after listening:
https://drive.google.com/file/d/1gQebK8PtN8_DEZqK9HrbOBG6mXsaAF9g/view?usp=sharing
4. Hometask: do task 3, p.64 (read the story); do task 4, p. 64 (in writing: прокоментуйте ситуацію та дайте відповідь на запитання, використовуючи подані підказки).
November, 21
Classwork
Lesson 1
The theme: Unit 2. People and Community. Розділ 2. Люди та спільнота.
The subtopic: In relation to somebody. Види особистісних стосунків.
Plan
1. Review of materials taught at previous lesson "Family matters": revise the vocabulary and check yourself! Do vocabulary Quiz.
2.Vocabulary revision: words, denoting the aspects of relationship; do task 1, p.56 (in writing); task 2, p,56 (orally).
3. Reading Comprehension: a) words and word-combinations (from task 3, p. 56-57) to learn:
keep together - триматися разом; bring out the best - виявляти найкраще у комусь; fall apart - розвалитись (відносини); thrive - процвітати; blame falls - звинувачувати; fall to pieces - розбиватись на шматки; a pattern of behaviours - зразок поведінки; vice versa - навпаки; anxious - тривожний; confused - розгублений; abuse - зловживання; take smb. for granted - сприймати як належне; to be treated - поводитися з кимось;
b) read the text about healthy/unhealthy patterns of relationship in task 3, p. 56-57 and do tasks 4-5, p. 57 (orally).
Lesson 2
The theme: Unit 2. People and Community. Розділ 2. Люди та спільнота.
The subtopic: Grammar: modal verbs of advice. Модальні дієслова поради.
Plan
1. Review of grammar material taught at the previous lesson about "Narrative Tenses". Grammar Quiz.
2. Grammar work: read the rule about "Modal verbs" from "Grammar Bank" on page 58 and do tasks 7-8, p. 58 (orally).
3. Listening Comprehension. Listen to the recording in task 9, p. 59 and do task 10, p.59 (in writing) after listening:
https://drive.google.com/file/d/1codqT6S7TWN53PEqdphOyr5SZX8I-2sx/view?usp=sharing
4. Hometask: do task 11, p.59 (in writing: скласти та розказати або прочитати невелику промову про здорові та нездорові відносини, використовуючи відповіді на запитання як підказку. Обсяг 10-12 речень.
November, 14
Classwork
Lesson 1
The theme: The theme: Unit 2. People and Community. Розділ 2. Люди та спільнота.
The subtopic: People in your life. Стосунки з товаришами.
Plan
1. Review of materials taught at previous lesson "Family matters": revise the vocabulary and check yourself! Do vocabulary Quiz.
2.Vocabulary revision: words, describing people and their role in the life of a person and idioms; do task 2, p.52 (in writing); tasks 3-4, p,52 (orally).
3. Reading Comprehension: read Disney stories of friendship in task 5, p. 53 and match the definitions in task 6, p. 54 (orally) and do task 7, p.54 (in writing).
Lesson 2
The theme: Unit 2. People and Community. Розділ 2. Люди та спільнота.
The subtopic: Grammar: adjectives ending -ed; -ing;
Plan
1. Review of grammar material taught at the previous lesson about "Narrative Tenses". Grammar Quiz.
2. Grammar work: a)Look through the videopresentation "Adjectives" for the link below:
https://drive.google.com/file/d/15AtAMv3j9ewJBt2wEz5nZn1YcxWiCLOV/view?usp=sharing
b) read the rule on page 54 and do task 8, p. 54 (in writing) and task 9, p.55 (orally);
3. Hometask: do task 12, p.55 (in writing: описати дружні стосунки з вашою подругою або другом, включаючи пам'ятні події вашої дружби. Обсяг 10-12 речень. Скористайтесь поданим планом як підказкою).
November, 7
Classwork
Lesson 1
The theme: The theme: Unit 2. People and Community. Розділ 2. Люди та спільнота.
The subtopic: Family matters. Родинні стосунки.
Plan
1. Review of material taught at the previous lessons about person's advice to dress for the different occasions (pupils' stories or presentations).
2.Vocabulary revision: kind of family; relatives; relationships; idioms:
Stepsister/half-sister – зведена сестра; Stepbrother/ half-brother – зведений брат; Stepmother – мачуха; Stepfather - вітчим; Sister-in-law – невістка; Brother- in-law – шурин, свояк, брат дружини; Godfather – кум;Godmother –кума; Father-in-law – свекор; Mother-in-law – свекруха; Distant relative – далекий родич; Siblings – брати і сестри; Fiancee – наречена; Fiance – наречений; Spouse - подружжя
do tasks 1-4, p.48 (orally); task 5-7, p,49 (in writing, shortly).
3. Reading Comprehension: read the text about the order of birth, try to find your description and match descriptions to the order of birth in task 11, p. 50 (orally) and do task 12, p.50 (in writing: "true" or "false").
Lesson 2
The theme: Unit 2. People and Community. Розділ 2. Люди та спільнота.
The subtopic: Grammar. Narrative Tenses.
Plan
1. Review of lexical material taught at the previous lesson. Vocabulary Quiz.
2. Grammar work: read the rule from "Grammar Bank" on page 51 and do the task 13, p.51 (orally);
3. Hometask: do task 14, p.51 (in writing: доповнити речення правильною часовою формою дієслів, розкривши дужки, щоб отримати дві історії з життя людей).
October, 24
Classwork
Lesson 1
The theme: The theme: Unit 2. People and Community. Розділ 2. Люди та спільнота.
The subtopic: Following Fashion. Слідуємо моді.
Plan
1. Review of material taught at the previous lesson about persons' appearance and traits of character. Vocabulary Quiz.
2.Vocabulary revision: pieces of clothing; style of clothing; fashion idioms; do tasks 2,3, p.44 (orally); task 4, p,44 (in writing).
3. Reading Comprehension: read article about expressing a personality through clothes and match the passages in task 6, p. 45 (orally) and do task 7, p.46 (in writing).
Lesson 2
The theme: Unit 2. People and Community. Розділ 2. Люди та спільнота.
The subtopic: Grammar. Adverbs. Граматика: вживання прислівників.
Plan
1. Review of grammar material taught at the previous lesson. Grammar Quiz.
2. Grammar work: a)Look through the videopresentation "Adverbs" for the link below:
https://drive.google.com/file/d/1n1H3wS0NZt4eyUGWFfCgYDJHodtsXdLO/view?usp=sharing
b) read the rule on page 46 and do the task 9, p.47 (orally);
3. Listening Comprehension. Listen to the recording in task 12, p. 47 and do task after listening:
https://drive.google.com/file/d/1_zXwl2vyydTXss-ebnhS9VqJVLQABdjJ/view?usp=sharing
4. Hometask: do task 13, p.47 (in writing: письмово дати поради щодо дрескоду для поданих 5 подій. Обсяг 10-12 речень Можно зробити презентацію).
October, 17
Classwork
Lesson 1
The theme: Unit 1. Lifestyle and Wellness. Розділ 1. Спосіб життя та оздоровлення.
The subtopic: Thematic Assessment on the topic " Lifestyle and Wellness".
Plan
1. Review of material taught at the previous lessons about pupils' past habits and routines.
2. Vocabulary and grammar quizes. Guessing Games.
3. Thematic Assessement on the topic "Lifestyle and Wellness".
Lesson 2
The theme: Unit 2. People and Community. Розділ 2. Люди та спільнота.
The subtopic: The way you are. Особистість та її характер.
Plan
1. Vocabulary work: a) revise the words adjectives and nouns to describe the people: tasks 1-2, p. 40 (in writing); b) read task 3, p.40 and do task 4, p.40 (orally).
2. Reading Comprehension: a) write down new words from task 8 on page 41-42 into your vocabularies and learn them by heart:
strong-willed - вольовий; fragile - тендітний; greedy - жадібний; lavish - щедрий; thrifty - ощадливий; trustworthy - надійний; self-reliant - самостійний; intuitive - зрозумілий; decisive - рішучий; agressive - агресивний; determined - рішучий; confident - впевнений; harsh - жорстокий; willful - навмисний; capricious - примхливий ; cruel - жорстокий; cunning - хитрий; gentle - ніжний; good-mannered - вихований.
3. Grammar work: a) Adjective Order (порядок прикметників в реченні): правило, с. 43; do task 11, p. 43 (in writing).
b) вживання слів: look/ look like/ look alike/ be like: (правило, с. 41): do tasks 5-6 , p.41 (orally).
4. Hometask: do task 12, p.43 (описати відомих людей на малюнках, використовуючи якомога більше вивчених прикметників та їх правильний порядок в реченні).
October, 10
Classwork
Lesson 1
The theme: Unit 1. Lifestyle and Wellness. Розділ 1. Спосіб життя та оздоровлення.
The subtopic: Revision. Узагальнення вивченої теми.
Plan
1. Review of material taught at the previous lessons about Olympic Games-24 and Paralympic Games-24 Ukrainian winners(pupils' stories or presentations);
2. Vocabulary and grammar quizes. Guessing Games.
3. Practice: do task 2, p. 34 (in writing); task 5, p.35 (orally).
4. Hometask: revise the words and grammar rules; prepare for thematic assessement.
Lesson 2
Робота в асинхронному режимі.
October, 3
Classwork
Lesson 1
The theme: Unit 1. Lifestyle and Wellness. Розділ 1. Спосіб життя та оздоровлення.
The subtopic: Sport events. Paralympics. Спортивні події. Паралімпійські ігри.
Plan
1. Review of grammar material taught at the previous lessons: "used to/ would/past simple" . Grammar Quiz.
2. Vocabulary work: do task 4 , p. 31 (in writing); task 5, p.32 (orally)
3. Reading Comprehension: read task 1, p. 30-31 and do task 3, p.31 (orally).
Lesson 2
The theme: Unit 1. Lifestyle and Wellness. Розділ 1. Спосіб життя та оздоровлення.
The subtopic: Revision. Healthy Lifestyle. Повторення. Здоровий спосіб життя.
Plan
1. Vocabulary revision. Review of material taught last school years on the topic: "Healthy Lifestyle". Vocabulary Quiz.
2. Grammar work: Look through the videopresentation "Use of prepositions" for the link below:
https://drive.google.com/drive/folders/1QH7Xmvd-o47a4o_4UtAj4w0K9QIrdazh?usp=sharing
3. Practice: read the rule on page 32 and do the task 6, p.33 (orally); task 7, p. 33 (in writing).
4. Hometask: revise the words and grammar rules; do task 8, p. 33 (письмово: скласти повідомлення (10-12 речень) про одного з українських паралімпійських спортсменів: декілька фактів з його біографії; досвід у спорті; нагороди; секрет успіху у спорті та поради для кожного як стати чемпіоном, маючи вади здоров'я). Можно підготувати презентацію.
September, 26
Classwork
Lesson 1
The theme: Unit 1. Lifestyle and Wellness. Розділ 1. Спосіб життя та оздоровлення.
The subtopic: Live Well. Здоровий спосіб життя.
Plan
1. Review of grammar material taught at the previous lessons: "Countable and Uncountable Nouns. Quantifiers with nouns". Grammar Quiz.
2. Vocabulary work: write down new words from task 1 on page 26-27 into your vocabularies and learn them by heart:
a boot camp - навчальний табір; a band-aid - пластир; a fad - мода; get out of the habit - позбуватись звички; cut back on - скоротити; hang out with friends - гуляти з друзями;sleep late - просипати; rush out - поспішати; nod off - кивати; recreation centre -база відпочинку; get into - потрапляти, зв'язуватись з чимось; switch to - перейти; kick a habit - позбуватись звички; add up - додавати, прибавляти; take it - виносити, терпіти; keep up - продожувати; go off - спрацьовувати; sleep in - просипати.
3. Reading Comprehension. Read the texts about people who dared to bring a change into their lives in task 1 on pages 26-27, try to understand and do task 2, p. 27 (orally); task 3, p.27(in writing) (доповни таблицю за змістом прочитаного оповідання).
Lesson 2
The theme: Unit 1. Lifestyle and Wellness. Розділ 1. Спосіб життя та оздоровлення.
The subtopic: Grammar revision: "used to/ would/past simple"
Plan
1. Grammar work: Look through the videopresentation "used to/would/past simple" for the link below:
https://drive.google.com/file/d/1-dcIsdXQbkGzKslV3otLEkyd0_GlyLLm/view?usp=sharing
2. Practice: read the rule on page 28 and do the task 4, p.28 (orally); task 5, p. 28 (in writing).
3. Hometask: revise the words and grammar rules; do task 6, p. 28 (письмово: вибрати 10 нових слів (синій колір) із в.1, с.26-27 та скласти з ними речення про ваші минулі звички дитинства ).
September, 19
Classwork
Lesson 1
The theme: Unit 1. Lifestyle and Wellness. Розділ 1. Спосіб життя та оздоровлення.
The subtopic: You are what you eat. Ти є те, що споживаєш.
Plan
1. Grammar review: Past Tenses: Present Perfect and Past Simple. Grammar test.
2. Vocabulary work: a) do tasks 1-2 , p. 22 (orally); tasks 3-4, p.22 (in writing)
3. Reading Comprehension: read task 6, p. 23 and do task 7, p.23 (in writing: "true' or "false").
Lesson 2
The theme: Unit 1. Lifestyle and Wellness. Розділ 1. Спосіб життя та оздоровлення.
The subtopic: Grammar revision: Countable and Uncountable Nouns. Quantifies with nouns. Злічувані та незлічувані іменники. Кількісний показник іменників.
Plan
1. Grammar work: a) Look through the videopresentation about сountable and uncountable nouns for the link below:
https://drive.google.com/file/d/1EQX0vY2EF33g7aBiJMiFAl5e48gs6JX5/view?usp=sharing
b) Read the rule on page 24 and do the task 10, p.24 (orally).
2. Practice: practise quantifiers we usually use with food and drinks and read task 12, p.25 and restore a shopping list from Tom's mother.
3. Hometask: revise the words and grammar rules; do task 12, p. 25 (in writing).
September, 12
Classwork
Lesson 1
The theme: Unit 1. Lifestyle and Wellness. Розділ 1. Спосіб життя та оздоровлення.
The subtopic: What's your talent? Grammar revision: gerund and infinitive.
Особистість та її якості. Граматика: повторення.
Plan
1. Grammar review: Present Tenses. Grammar test.
2. Reading Comprehension: a)do task 1, p. 14 (in writing);
b) Work in groups: do task 3, p. 14-15 (orally).
3. Grammar revision: Gerund and Infinitive: a) the rule on p.16;
b) do task: 5, p.16(orally); task 6, p.16 (in writing)
Lesson 2
The theme: Unit 1. Lifestyle and Wellness. Розділ 1. Спосіб життя та оздоровлення.
The subtopic: Achieving in Victory. Спортивні досягнення. Роль спорту в житті суспільства та особистості.
Plan
1. Grammar review: Past Tenses: Present Perfect and Past Simple. Grammar test.
2. Vocabulary work: a) do tasks 1-2 , p. 18 (orally);
b) write down new words from task 3 on page 18 into your vocabularies and learn them by heart:
supporter - прихильник; той, хто підтримує та вболіває за команду або когось одного; scoreboard - табло; runner-up - друге місце в змаганнях; amateur - аматорський, любительський; stamina - витривалість, життєздатність; set of rules - перелік правил змагань; to qualify for - кваліфікуватись до складу змагань; a cup - кубок.
3. Grammar work. Present Perfect vs Present Perfect Continuous. Revision.
a) read the rule from "Grammar Bank" on p.20;
b) do task 9, p. 21 (orally);
4. Hometask: learn the words and grammar rules; do task 9, p. 21 (shortly; in writing): письмово скласти оповідання про Олімпійські ігри 2024 (10-12 речень).
September, 5
Classwork
Lesson 1
The theme: Starter. A Day in the life of a teenager. Grammar Revision: present tenses
Вступ. Повторення. День із життя підлітка. Граматика. Повторення: теперішні часи.
Plan
1. Vocabulary revision. Review of material taught last school years on the topic: "Doing Chores" and "Householding Duties". Do task 1, p.5; and task 10, p.8 (orally).
2. Reading Comprehension. Do task 2, p. 5-6 and do task 3 (in writing).
3. Grammar revision. Present Tenses. Grammar Ouiz.
4. Listening Comprehension. Listen to the recording in task 7, p. 7 and do task 8, p.7 after listening ("true' or 'false').
Lesson 2
The theme: Unit 1. Lifestyle and Wellness. Розділ 1. Спосіб життя та оздоровлення.
The subtopic: Fantastic Experiences. Grammar revision: past tenses.
Підтема: Фантастичний життєвий досвід. Граматика. Повторення: минулі часи.
Plan
1. Vocabulary revision. Review of material taught last school years on the topic: "Summer Holidays and impressions".
2. Grammar revision. Past Tenses. Grammar Ouiz.
3. Listening Comprehension. Listen to the interview with reporter in task 9, p.13, try to understand and do task 9, p.13 (in writing) and task 10, p.13 (orally).
4. Hometask: revise the words and grammar rules; do task 12, p. 13 (in writing: письмово скласти по 2-3 речення для кожної категорії зі свого життєвого досвіду. Обсяг 10-12 речень).
Немає коментарів:
Дописати коментар